Avslutning läger

Lägret kommer avslutas ungefär halv två på söndag vid IK Hakarpspojkarnas klubbstuga.
En karta över var IKHP-stugan ligger finns här!


Deltagarlista ÄNTLIGEN! :D

Namn Klass Klubb
     
Sophia Björnlinger D14 IK Vista
Elin Lundqvist     D14 Nybro OK 
Elin Posch D14 SOL Tranås
Gabriella Gustavsson D14 IK Hakarpspojkarna
Elin Granstedt D14 IK Hakarpspojkarna
Lovisa Torstensson D14 Emmaboda Verda OK
Linnéa Golsäter D14 Eksjö SOK
Gabriella Bergander D14 Eksjö SOK
Amanda Rangert D14 IK Hakarpspojkarna
Moa Granstedt D14 IK Hakarpspojkarna
Ebba Envall D14 IK Hakarpspojkarna
Elsa Andersson D14 Bredaryds SOK
Amelia Skalberg D14 Bredaryds SOK
Moa Hansson D14 Bredaryds SOK
Klara Elmblad D14 Bredaryds SOK 

Filippa Johansson

D16

Jönköpings OK
Moa Svensson D16 Nässjö OK
Hanna Östenberg D16 Hultsfreds OK
Petra Olejnik D16 SOK Viljan
Kajsa Adolfsson D16 Vimmerby OK
Petra Gunnarsdotter D16 Tenhult SOK
Linnea Andersson D16 Bredaryd SOK
Eirin Andersson D16 Vimmerby OK
Lisa Elmblad  D16 Bredaryds SOK 

Philip Edvardsson
H14 Eksjö SOK
Lucas J-Sundblad H14 Eksjö SOK
Martin Huselius H14 Eksjö SOK
Henrik Ingholt H14 Nybro OK
Oskar Lind H14 SOK Viljan
Simon Runefors H14 Växjö OK
Viktor Östergren H14 Växjö OK
     
Oskar Lundqvist  H16 Nybro OK
Daniel Posch H16 SOL Tranås
Carl Torstensson H16 Emmaboda Verda OK
Hampus Bergander H16 Eksjö SOK
Filip Ossiansson H16 IK Hakarpspojkarna
Daniel Engström H16 Eksjö SOK
Oskar Andersson H16 Kexholms SK
     
     
     
     

Kan Uppdateras

Ifall du inte skulle vara med på listan eller om något är fel, kontakta oss snarast så fixar vi det.
Vi har haft problem med våran mail, så vissa mail har inte kommit fram, därför är det väldigt viktigt att ni dubbelkollar på listan här. :)

Ny information

För att underlätta och spara tid för oss ledare så vill vi gärna att ni kommer ombytta på fredagen.
Samling sker vid Sandas Idrottshall mellan klockan 17.30 och 18.00.

Samlingsplatsen finns här!

Hjärtligt välkomna! :)


Nya PMet

PM ”The Challenge 2011”

 

Ett preliminärt PM.

Planering:

Fredag:

17.30–18.00 Samling vid Sandagymnasiets sporthall

19.00 Första start nattsprint

Skjuts upp till IKHP-stugan sker efter träning och dusch. I IKHP-stugan kommer det serveras kvällsfika.

23.00 Tyst och lugnt

 

Lördag:

07.00-07:40 Frukost

08.30 Avresa till första träningspasset ”Kontrollplock”

11.00-11:40 Lunch

13.30 Avresa andra träningspasset ”Tennis-OL”

16:30 Middag

Sociala aktiviteter (läs mer nedan)

Kvällsfika

Sociala aktiviteter (läs mer nedan)

23.00 Tyst och lugnt

 

Söndag:

07.30 Frukost

09.30 Start ”Sprint-stafett”

12.00 Lunch

13.00 Avslutning läger

13:30 Hemresa 

Träningar:

 Utförligt PM kommer finnas på plats.

Nattsprint:

Mycket rolig sprint i stadsmiljö. Kuperingen är måttlig. Fyra banor med varierande svårighet och längd, beroende på ålder.

 

Kontrollplock:

Förlängd medeldistansbana med mycket kontroller och riktingsändringar. Barrskogsterräng med måttlig kupering. Även under denna träning kommer det erbjudas banor med olika längd och svårighetsgrad.

 

Tennis-OL:

Skojtävling mellan 2-4 personer. Man springer många korta banor. Man startar med mellanrum och först i mål på varje bana vinner. Det kommer erbjudas banor med olika svårighetsgrad och man får välja i gruppen hur många banor man springer.

 

Sprint-stafett:

Tävlingsliknande träning då man ställer upp i lag om två personer. Vi ledare kommer lotta lagen. Varje person kommer springa 2 gånger. Den sammanlagda banlängden kommer bli ca 4 kilometer.

 

Vid varje träning får man självklart byta bana till en längre/kortare ifall man vill.

 

Uppföljning:

Vid varje träningstillfälle kommer vi kunna följa upp ett antal personer. Det kommer även vara andra elever från Sandagymnasiet som kommer hjälpa till med att följa upp personer. Dessa kommer ge tips och råd om hur man kan utveckla sin orienteringsförmåga.

 

Sociala aktiviteter:

Under lördag kväll kommer det finnas olika tv-spel och vanliga spel att tillgå. Exempel på tv-spel är Guitar Hero, Singstar mm. Målet med detta är att man ska lära känna nya kompisar och självklart ha väldigt roligt.

 

Kost:

Fredag kväll: Utökat kvällsfika (korv med bröd)

Lördag lunch: Köttbullar och makaroner

Lördag middag: Korvstroganoff med ris Dessert

Lördag kväll: Kvällsfika och dessert

Söndag lunch: Spagetti med köttfärssås

 

Varje frukost kommer bestå av fil, yoghurt, flingor, gröt, mackor, juice mm. (En vanlig frukost med andra ord)

 

Logi:

Övernattning kommer ske på hårt underlag i IKHP:s klubbstuga. Ta med luftmadrass och sovsäck.

 

Kom ihåg att ta med er pannlampa, om ni har. Även SI-pinne och kompass.

 

 

 

VI önskar er åter igen hjärtligt välkomna till The Challenge 2011! Tillsammans kommer vi göra detta till årets bästa läger!

 

Ni får jättegärna kommentera upplägget eller om ni vill att vi ändrar något. ;)

 

Mvh
Arrangörerna

 


Viktig information

Hej alla deltagare!

Under lägret kommer det att råda totalt jordnötsförbud. Detta p.g.a att det finns allergiker. Vi hoppas att ni tar hänsyn till detta förbud så att vi får ett läger som blir ett roligt och bra minne för alla deltagare. 
Vi ber er att INTE ta med er något som innehåller nötter så som jordnötsringar eller Snickers.

Varmt välkomna till lägret!

RSS 2.0